woensdag 30 september 2015

Een wereld zonder geld, Hoe het voor mij begon

30-09-2015


In februari 2015 opende ik eindelijk mijn ogen voor een nieuwe wereld.
Ineens zag ik helder wat ik altijd onbewust al geweten had.
Deze wereld is chronisch ziek, er heerst een maatschappij die alleen maar bezig is met geld.
hierop ben ik begonnen met een boek te schrijven, in dit boek wou ik beschrijven hoe alles beter zou zijn zonder geld.
Het eerste hoofdstuk (het Voorwoord) heb ik ook gelijk geschreven en kwam uit mijn hart hoe ik het zie en wat mijn principes zijn, later ben ik meer op internet gaan zoeken hoe andere mensen hierover denken maar het begin was van mezelf en dit hoofdstuk zal ik dan ook niet aanpassen om mijn eigen gevoel en gedachtes levend te houden.


De volgende hoofdstukken gaan over de herkomst van het geld en wat er vervolgens allemaal mee fout is gegaan.


Ik schreef het boek als bedoeling dat het een soort handboek voor een nieuwe start waar iedereen op de wereld beter van zal worden.


Er staat dus ook een kort stappenplan in, deze heb ik vele malen gewijzigd omdat ik tijdens mijn onderzoeken er steeds weer achter kwam dat de oplossing veel simpeler is dan dat ik in eerste instantie dacht.


Na het stappenplan heb ik in het boek omschreven hoe de wereld er uit kan komen te zien zodra we in een wereld zonder geld leven.


het boek wat nu op https://www.facebook.com/groups/848387268560765/?ref=bookmarks te vinden is heb ik dus in 2 maanden geschreven en sta ik ook helemaal achter.


Doordat ik in die 2 maanden dat ik met het boek bezig was en na het plaatsen van mijn boek mar weinig respons erop kreeg, zakte bij mij de moed een beetje in de schoenen.
ik zag zoveel onrecht om me heen en zag zoveel mogelijkheden om de wereld om te vormen tot een paradijs dat ik niet kon begrijpen dat (bijna) niemand het zelfde idee had. en vooral dat niemand er interesse in schijnt te hebben.
Hierdoor raakte ik zelf erg gespannen en heb tijd lang in mijn eigen wereld geleefd, de gedachtes aan de nieuwe wereld heb ik zo gezegd op rust gezet, de gedachtes waren er wel maar kwam er niet meer zo veel mee naar buiten.
Begin september ben ik weer actiever erover gaan nadenken en post nu regelmatig berichten op facebook om reacties los te krijgen bij bekenden om te kijken hoe die over dit onderwerp denken.
De reacties vallen nog tegen maar ben er ondertussen wel achter dat mensen gewoon bang zijn voor het onbekende en hebben verkeerde beelden voor zich van hoe het zou zijn zonder geld.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten